Sidor

söndag 25 juli 2010

Resa genom England

Färdväg fredagen den 23 juliVi blev så förtjusta i lilla staden Garstang när vi cyklade utmed kanalen kvällen innan så vi bestämde oss att ta även en cykeltur på morgonen innan vi reste vidare.
Inga blev så förtjust när hon såg alla husbåtar efter kanalen i den mysiga staden och tog reda på att det gick att hyra dem veckovis och åka på de 6 mil långa kanalsystemet. Kanske ett nytt semestermål. Jag håller med att det såg rofyllt ut.
När vi cyklat några kilometer efter kanalen blev det stopp. Ett "andpar" hade rastat sina ungar på vägen. Vi stoppade och beundrade barnaskaran i solen.
Nu drog vi vidare söder ut och jag hittade en vägskylt med bara idel klassiska engelska fotbolls lag. Maffigt att bo där och ha så nära till alla lag!!!
Sedan blev det ett stopp i Manchester för att kolla på "Old trafford". Vi lyckades slingra oss in dit och fick vår belöning. Jag fick posera med Best, Law och Charlton.

Stadion var storslagen och jag kunde insupa atmosfären medan vi satt och fikade i husbilen.


Därefter drog vi vidare mot Dover för att nästa dag lämna ön för fastlandet.

Reflektioner
Många Volvon och Saabar, När jag räknade 1000 bilar var det 50 Volvon och 25 Saab:ar många tycker jag. Än så länge lever Saab även utomlands.

När det gäller lastbilar var det ännu bättre 4 av 10 lastbilar Scania eller Volvo med lite övertag för Volvo.

Skönt med hastighetsskyltarna som visar i miles, man kan köra mycket fortare än vad de visar.

Vid skyltning av bensin eller dieselpriser så anges det per liter, så var det inte senast vi var här. Man närmar sig Europa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar