Sidor

tisdag 6 juli 2010

Färd mot Malmö

Resväg 6:e juli


Denna dag blir det en kort resväg. Mellan Borsthusen och Malmö är det endast 4 mil. I Malmö väntar lunch och middag hos Carin och Håkan. Sune och Ylva är också där.

Jag tyckte vår middag vi bjöd Håkan och Carin i Mellbystrand var storartad, men jag insåg snart att min kokkonst med korv och bröd inte räckte långt mot det Carin och Håkan bjöd på. Så gott det kan bli, l förrätt med rödbetor, varmrätt med kycklings filé och dessert med glass med Karlshamn Punsch när kockarna är de rätta
.

Kvällen avslutades att titta på
matchen mellan Uruguay och Holland. Bland tittarna upptäckte jag att jag var själv som höll på Uruguay. Jag stoltserade när Florán gjorde 1-1 men sedan var det mest Ylva och Håkan som hördes. Sune var nog neutral, han hördes inte alls? Karin och Inga låste in sig i köket och ville inte alls vara med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar